“i-Sinar untuk semua please” – Lepas Umum PKP 2.0, Netiizen Minta Luluskan i-Sinar Tanpa Syarat

Ketika Belanjawan 2020 divmumkan Oktober lalu, kerajaan telah mengumumkan yang Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh dikeluarkan melalui program i-Sinar.

Pun begitu, pengeluaran dari Akaun 1 KWSP ini hanya boleh dikeluarkan sekiranya ahli tak menc4rum sekurang-kurangnya dua bulan atau ahli yang masih bekerja tapi gaji pokok dikurangkan sebanyak 30% ke atas.

Sementara itu, ahli yang mendapat pengvrangan pendapatan keseluruhan sebanyak 30% bermula Mac lalu juga boleh keluarkan duit dari Akaun 1 jika dapat berikan surat s0kongan seperti slip gaji.

 

Dikatakan, untuk ahli kategori 1 yang layak dan perm0honan dah diluluskan, KWSP telah pun mula mengeluarkan wang sejak hari ini manakala kategori 2 dah pun boleh memohon sejak semalam.

Pun begitu, semalam Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengvmumkan yang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akan dikuatkuasakan mulai esok.

Ekoran pengumuman ini dan pengiisytiharan Proklamasi Darurat pagi tadi, ramai netiizen telah merayu dan meminta agar Muhyiddin dapat memberikan kelulusan i-Sinar kepada semua orang tanpa syarat bagi membantu mengurangkan beban lagi-lagi dengan keadaan ekonomi sekarang.

“Boleh pes4n KWSP untuk terus approve i-Sinar untuk semua?”

 

Apa pendapat korang? Patut ke i-Sinar semua dapat?

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Himpunan Lawak Kita

Sumber: LOBAKMERAH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*